lördag 4 juni 2011

UNDERBARA SOMMARDAGAR!

Vilka underbara sommardagar vi har! I trädgården jobbar vi för fullt med både det ena och det andra. Det begagnade växthuset som vi fick för en månad sedan är på plats. Nu kommer det roliga - att inreda! 
Idag har det varit alldeles för varmt för att vara där, men tomaterna, paprikan och chilin har fått flytta in. Bilder på växthuset kommer! 
Det är inte bara tomaterna som växer, idag skördade vi de första rädisorna - gott! 





När det var som allra varmast gick vi ner till sjön för att doppa fötterna. Det slutade med att vi badade - kallt och uppfriskande!

Har gjort en traskrona och satt upp i äppelträdet. Köpte ett dekorband i metall med blommönster från Panduro, tog ett gammalt lakan och klippte remsor och till sist sydde fast alla remsor. 


Ha en skön junikväll!


Cecilia.


2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Kul att du vill vara med i min utlottning. På så vis hittade jag ju även till din fina blogg.
    Kul att även du gjort en traskrona, det är så vackert när de fladdrar i vinden.
    Vad härligt det grönskar hos dig och vad gott med nyplockade rädisor.
    Ha en fin nationaldag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Å vilken härlig traskrona.
    Jag har oxå inhandlat metall band. Nu fick jag ett bra tips vad jag kan ha det till.

    Ha de gott vännen!

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna en kommentar hos mig!