måndag 6 juni 2011

SOMMAR PÅ ALTANEN

Här kommer lite sommarbilder på altanen!






Blomstertäcket är nu äntligen färdigt! 


En flagga på bordet denna nationaldag!
Detta år har jag inga blommor på bordet, jag har istället satsat på örter. Fint och gott!





Betonghjärta från Camillas betongglädje.




Jag har gjort en "ljuskrona" av ett gammalt fönster som jag målat vitt. Istället för glas finns det i rutorna hönsnät där jag har hängt upp olika sorters små ljuslyktor och vaser. 





På eftermiddagen tog vi en cykeltur till Billbäcks plantskola. Det är så mysigt att bara gå omkring och njuta. Vi avnjöt även en glass i deras café - Villa Flora. Syftet med turen var att titta på deras Magnoliaträd/buskar. Vi fick en Magnolia i födelsedagspresent tidigare i våras. Det är svårt att välja men det lutar mot Magnolia Leonard Messel. Något träd blev det inte denna gång, men jag kom inte hem tomhänt, fyra pelargoner, löjtnanshjärta och en höstspirea. 


Cecilia.


5 kommentarer:

  1. Å så fina bilder!!! "täcket"i blått blev jätte fint och ljuskronan den iden kanske jag nallar av dej.

    Du tack för besöket idag och en mycket trevlig shopping tur!!

    Å glöm inte att viska ordet sommarkök i Oskars öra när han somnat så drömmer han om ett. Bra va?!

    Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Vilken fin altan ni har och vad fiffigt du gjort med ditt fönster.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Tack själv för ett trevligt besök, vilken härlig altan ni har, hoppas vi ses snart igen, både i butik och på blogg, ha en skön helg, kram VIOLA

    SvaraRadera
  4. Vilken fin och stooor altan ni har, oj så härlig! Tack för din rara kommentar och för att du vill vara med i min utlottning!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har och vad mycket fint pyssel du gör! Grattis till vinsten hos Märtha! Ha det så bra! Maria

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna en kommentar hos mig!