måndag 23 maj 2011

RABARBER

Igår hade vi en trädgårdsdag här hemma – härligt! Jag sådde andra omgången av rödbetor, morötter, rädisor, sallad och ringblommor.  Första omgångens sådd har växt så det knakar. Jag rensade ogräs, målade ett renoverat utebord och skördade lite rabarber.  Idag har jag saftat och syltat. Det har inte bara blivit saft och sylt av årets rabarber. Förra helgen blev det rabarberkyckling och rabarbersemifreddo, se recept på www.arla.se.  Igår lagade jag mat efter ett recept från Mons skärgårdskrog www.monsskargardskrog.se. Lax och rabarber, en konstig men god kombination. Någon klassisk rabarberpaj har det inte blivit än, men kanske snart...








Ha en skön kväll!

Cecilia


1 kommentar:

  1. Å vilka sommarbilder!!!
    Super fina tags på flaskorna.

    Kram Katha

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna en kommentar hos mig!