lördag 17 december 2011

GRANEN STÅR SÅ GRÖN...

och grann i stugan!

I år blev det en röd och vit julgran. Inga nya inköp till granen, men några gamla kulor från gammelmormor fick ta plats i den. 


En av mina favoriter!


Kulorna är ganska sköra så man vill inte tappa någon och inte heller att katten ska leka med någon. 



Änglahår är ett måste på julgransljusen. Kliar gör det om man får det på kroppen, men det är en tradition sen barnsben med änglahår.

En brasa värmer i detta gråa tråkiga väder. Här har det varit snöblandat regn hela dagen, har knappt varit utanför dörren. Hur har vädret varit hos er?


Svärmor ger oss alltid en paketkalender till jul. Det är alltid lika spännande att öppna paket varje dag. Dagens paket var den fina skylten på bilden ovan. 

Nu är det dags att göra julgodis!

Ha en mysig kväll!


Cecilia.

4 kommentarer:

  1. Hejsan! Ja tack för igår. Ser att du som jag har blivit med gran,så fina kulor.
    Den skylten passar er! Härlig svärmor!

    Kram Katha

    SvaraRadera
  2. tack för din söta hälsning, visst är det härligt med fina paket.
    Så ni har varit duktiga, granen in och klädd.
    Vi har den inne men den är fortfarande naken, barnen får klä den i morgon.
    Vad härligt att få öppna en paket för varje dag, snällt av din svärmor.
    Ha en skön söndag, jag tror det finns mer än ni som ska stå i köket för julgodis, typ vi, ler.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  3. Aaaah,änglahår...det var längesedan,,ja barnsben. Det ska jag ha till nästa jul!! Tack för det!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Oj vad kul det var att få se din fina kotte - minner om min barndom :)

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna en kommentar hos mig!